Friday, 10 February 2017

Friday, February 10th, 2017.

Bonjour,

Starting Monday, we are starting new units:

LANGUAGE ARTS: 'Recount'
-Below, is a template that your child will be using to help him/her write a recount.  If you wish to help your child, have your child recount his/her weekend or an event that took place, using this format.

-We will be using the verb tense:  'Passé composé' et 'l'imparfait'.

-Please practise this verb tense at home with your child by going on the Internet.

For example:
PASSÉ COMPOSÉ:

-Cette fin de semaine, j'ai visité mes grands-parents.  OR

-Ce week-end, je suis allée au cinéma avec ma meilleure amie Micheline.

-Hier soir, nous sommes allés patiner sur le Canal Rideau.

IMPARFAIT:

-J'étais heureuse de voir mes grands-parents.

-J'étais excité(e) de patiner sur le Canal Rideau.

Compte rendu (recount)
Titre: _______________________________________________
Introduction:
   Qui?     Quoi? Où?     Quand? Pourquoi?


Séquence d’événements:
En premier…


Ensuite…


Après…


Finalement…

___________________________________________________________________________________
Critères de succès:  


Mon introduction:  
Où?     Quand? Qui? Quoi? Pourquoi?
Mon texte
J’ai ajouté des détails.
J’ai utilisé les majuscules et les points.
J'ai resté(e) sur le sujet.
Mes évènements sont en ordre chronologique.
J’ai au moins 2 à 3 paragraphes.
J’ai vérifié le genre (masc./fém.) et le nombre (sing./plur.).
Mes verbes sont bien conjugués.
J'ai utilisé de bons adjectifs pour décrire.
J’ai vérifié mes mots (orthographe) dans le dictionnaire.
J’ai utilisé des mots clés: d'abord, ensuite, puis, finalement, pour terminer, enfin...
J’ai utilisé des mots de conjonctions: et, parce que, où, mais, jusqu’à, lorsque, par contre...
_________________________________________________________________________________

SCIENCE: Pulleys & Gears

SOCIAL STUDIES: Heritage and Identify: Early Societies, 3000 BCE–1500 CE (We are starting with Ancient Greece).

FRIENDLY REMINDERS:
-Report cards are going home on Friday, February 17th. Please have your child set new goals for second term.

-Family Day is on Monday, February 20th. No school. Enjoy your time together!



-Ski/tube day is on Thursday, February 23rd. Please return all permission forms by Tuesday, February 14th.

Merci

Bonne fin de semaine.

Mme Mathieu & Mlle Hagar

Thursday, 9 February 2017

Thursday, February 9th, 2017.

Bonjour,

Just a friendly reminder to have your child return his/her January Goal sheet. It was due on Monday, February 6th. 

Merci et bonne journée!

Mme Mathieu

Monday, 6 February 2017

Goal for February!


Monday, February 6th, 2017.

Hello,

My name is Ellen Hagar. I am the student teacher in Mme Mathieu`s classes. I am now starting the practicum portion of the Education program, and will be teaching your children over the next 7 weeks.


Mlle Hagar

Dear Parents,


February GOAL!    -  From February 6th to March 3rd.


This month, your child is responsible to read a story 3X and complete the activity sheet. The story and the reading comprehension will be inserted in your child’s ‘Lecture’ duo-tang. Your child needs to hand in his/her reading comprehension every Friday so it can be corrected on the weekend.


*Semaine du 6 février: J’ai lu l’histoire 3X et j’ai complété la feuille d’activité:
‘La maison de Laurie’.
                                   


*Semaine du 13 février: J’ai lu l’histoire 3X et j’ai complété la feuille d’activité: ‘Mimi la souris’.    


*Semaine du 20 février: J’ai lu l’histoire 3X et j’ai complété la feuille d’activité:
‘Les biscuits de Mamie’.   


Semaine du 27 février: J’ai lu l’histoire 3X et j’ai complété la feuille d’activité:
‘Le bateau de Bruno 3X’.   


Sincerely,

Mme Mathieu & Mlle Hagar

Tuesday, 31 January 2017

Tuesday, January 31th, 2017.

Bonjour,

Homeworks for tonight:

1)Science: p.11 for Thursday

2)Please sign your child's drama evaluation for tomorrow.

3)To write and analyze 5 sentences for Friday.

Bonne soirée!

Mme Mathieu

Monday, 23 January 2017

Le lundi 23 janvier 2017.

Bonsoir,

-JDF (Analyse 5 sentences). To hand in on Friday, January 27th.

Merci

Bonne soirée!

Mme Mathieu

Friday, 13 January 2017

Musique

Bonjour chers parents, 
Today in Music class, students identified notes to a fun song called 'Skating Along'. We played the song together and several students played by themselves. Bravo les amis!
Devoir: Practice the song Skating Along for next Friday. They will play this song for me next Friday. Students can also practice the song 'Playing C' as well.
Chers élèves, Please remember to bring your recorder and music duotang every Friday. Merci. 
Bonne soirée!
Mme Beraldin


-- 
Antonietta Beraldin
6ème immersion et Prep & Planning
St Marguerite d'Youville School

Tuesday, 10 January 2017

Bonjour,

Today, we watched two short videos teaching the meaning of impératif.

Here are the 2 videos.

Impératif

Impératif

Bonne soirée,

Madame Mathieu