Friday 9 September 2016

Friday, September 8th, 2016.


Image result for smiley clipart images

Dear Parents,

Today, your child was introduced to useful sentences to express himself/herself when needing help or clarification while in class. Have your child practice reading.

Phrases utiles :
-Je ne comprends pas.
-Je ne sais pas.
-J'ai une question. 
-J'ai besoin d'aide.
-Je peux parler en anglais?
-Répétez, s'il vous plaît.
-Comment dit-on _____ en français?
-Que veut dire _____ (en anglais)?
-Comment s'écrit _____?
-Quelle est la date aujourd'hui?
-Où est_____?
-Pouvez-vous donner un exemple?
Image result for speaking french clipart-Puis-je travailler avec un partenaire?
-Puis-je travailler seule?
-Excusez-moi.
-Ça se prononce comment?
-Pouvez-vous parler lentement s'il vous plaît?
-Attendez, s'il vous plaît. Je n'ai pas fini.

Curriculum 
*French Language Arts: Descriptive writing *Science: Habitat 
*Social Studies: Our beautiful country                        Image result for canada clipart
                                                                'Canada'.
                                                                 

*This year music    Image result for music clipart color  
and Health  Image result for health clipart for kids will be taught by Mme Beraldin.

*Gym schedule:  
Monday (75 minutes)
Wednesday (45 minutes)

*Friendly reminder: Please provide your child with indoor and outdoor shoes. It will help to keep our school clean. Merci.

Image result for running shoe clipart images




Je vous souhaite une belle fin de semaine.


Mme Mathieu  

No comments:

Post a Comment